Arta ne salveaza

7 Nov

In incercarea mea de a-mi da seama ce imi place si ce nu, ce-mi lipseste, ce-mi prisoseste si pe unde ar mai trebui sa schimb cate ceva la mine, am realizat ca nu am mai avut parte de o experienta artistica/culturala autentica de multa vreme. Acum ca m-am apucat de scris, mi-am amintit si de un citat vazut recent al unui personaj de desene animate, Daria (tipa ciudata cu ochelari, poate o stiti); ea zicea pă engleza ca “your shallowness is so thorough it’s almost mistaken for depth”. La inceput am ras, apoi m-am intrebat…oare chiar asa sa fie?

Sa revenim la arta totusi, ca despre ea imi bat degetele pe tastatura, sper ca nu degeaba. Imi doresc sa vad o manifestare culturala care sa scoata din individ un secret intunecat, o problema pe care nu o constientizeaza, sa o destrame, sa o analizeze in amanunt, sa o rupa in bucati si sa o distruga, iar apoi arta sa-l apuce de mana si sa-l ridice la suprafata, sa-l salveze si sa-l faca mai bun. Vreau ca “acel” individ sa fie in fiecare dintre cei ce privesc, vreau sa asist la o transformare, la o schimbare, la o imbunatatire profunda. (astept sugestii)

Arta inca mai are puterea sa ne salveze si ar trebui sa o lasam pentru ca avem nevoie de ea. Cred ca e o problema recenta a culturii faptul ca orice manifestare tinde sa devina superficiala din simplul motiv ca si a zgaria o suprafata e tot o transformare, de ce sa bagam cutitul ca sa ajungem la un miez delicios daca si coaja e buna?
Eu personal nu inteleg multe opere de arta, dar inteleg un lucru: acolo unde exista pasiune si autenticitate in creatie, acolo vei gasi inspiratie si frumusete, iar oricat de superficiala ar parea creatia unora, conteaza cum o vezi tu si ce efecte are asupra ta.
Casa celor 7 arte are multe camere si te asteapta, e ca un hotel pe care merita sa-l vizitezi des, e o terapie, exista atat de multe moduri prin care te poti bucura de frumusete incat e si pacat sa nu experimentezi cat mai multe din ele.
Traditionala sau moderna, mainstream sau underground, orice tip de arta are superficialitate si profunzime, nu poti sa stii ce e autentic si ce nu decat daca experimentezi si observi ce ti se intampla. Tu esti defapt singurul care decide ce iti place si ce nu…iar vorbind de gusturi,
“gusturile nu se discuta” FALS! – pentru ca se discuta, asa se nasc idei si se dezvolta pareri, se leaga prietenii si se descopera lucruri noi. Eu cred ca intr-o reformulare buna trebuie sa tinem minte ca, defapt, Gusturile NU se judeca!

Daca sunteti de acord cu mine si putem discuta despre ce ne place si ce nu, eu vreau sa aflu care arte sunt aproape de voi, in care va regasiti, pe care le recomandati mai departe??

One Response to “Arta ne salveaza”

Trackbacks/Pingbacks

  1. The beauty hunter - November 21, 2013

    […] dau doi bani pe “gusturile nu se discuta” pentru ca parerea mea e ca ele se discuta. Aici am mai scris despre asta si v-am spus ca mai potrivit ar fi sa spunem ca gusturile nu se judeca. […]

Leave a Reply

